Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014

Κρασομηλιά

«Κρασομηλιά» ονομάζεται ο νέος δίσκος του Δημήτρη Υφαντή.
Μέσα στην «δισκογραφική ανομβρία» των τελευταίων ετών, ο δίσκος αυτός ξεχωρίζει, με τη δημιουργικότητα και την ευαισθησία του Ηπειρώτη τραγουδοποιού, που στιχουργεί, συνθέτει και ερμηνεύει.
Κάποια από τα τραγούδια είχαμε τη χαρά να τα ακούσουμε στη συναυλία που έγινε στο χωριό μας, τον Αύγουστο του 2012.
Ο Παντελής Θαλασσινός, ο Γιάννης Κότσιρας και τα Υπόγεια Ρεύματα συμμετέχουν φιλικά σε τρία τραγούδια του δίσκου.


Ο δράκοντας
Ζούσε στης γης τα τάρταρα ένα μεγάλο φίδι,
που κάθε χρόνο μέτραγε τα λέπια του κορμιού του.
Χίλια τα βγάζει της ουράς, χίλια του κεφαλιού του.
Μα αλίμονο! Στην πλάτη του κατάρα κουβαλούσε:
δυο δυνατά σπαθόφτερα, που χρόνο με το χρόνο
μεγάλωναν και την καρδιά του γέμιζαν με πόνο.
«Ντροπή εγώ της ράτσας μου, να κουβαλάω φτερούγες,
που θα ‘πρεπε να σέρνεται στο χώμα η κοιλιά μου.
Χίλια είναι τα βάσανα, χίλια τα δάκρυά μου!»
Κι άρχισε τότε να τρυπάει με ορμή της γης τα σπλάχνα,
να πέσει, ν’ αποκοιμηθεί και να καλοπεθάνει.
Σεισμός μεγάλος γίνηκε κι ο ουρανός εφάνη
Κι ένιωσε στις φολίδες του τη ζεστασιά του ήλιου.
Σε χρώματα κι αρώματα ο Κόσμος κολυμπούσε.
Κι άκουσε τότε μια φωνή, που τον παρακαλούσε:
«Χτύπα, καλέ μου, τα φτερά κι ζύγωσε τ’ αστέρια.
Δεν είσαι φίδι, να μετράς τα λέπια του κορμιού σου,
χίλια να βγάζεις της ουράς, χίλια ου κεφαλιού σου.
Δεν είσαι όσα σ’ έμαθαν οι άλλοι να νομίζεις,
πως, τάχα, το ‘χει η μοίρα σου να σέρνεις την κοιλιά σου.
Είσαι θεριό και δράκοντας κι άπλωσε τα φτερά σου!»


Ο μπερντές
Στον μπερντέ μια σκιά η καρδιά μου να ρίχνει,
με κουρέλια στρωμένη, η ζωή μου πεσμένη παράγκα.
Πίσω απ’ τ’ άσπρο πανί δεν με βλέπουν που κλαίω.
Πόσα χρόνια ακόμα θα μας κλείνουν το στόμα τα φράγκα;

Στα ταμείο μετρούν τις ψυχές σαν κοπάδια.
Εισιτήρια πόσα, μετρημένα τα γρόσια, κλεμμένα.
Αγοράζουν το δίκιο με παράδες οι αγάδες.
Το σεράι δεν πέφτει και γυρεύει έναν κλέφτη: εμένα

Αχ ψυχούλα μου, αχ καρδούλα μου,
στην καμπούρα μου όλο το κρίμα.
Δεν φοβήθηκα στην αγκάλη σου,
στον μπερντέ τους να παίζω το θύμα.

.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου